Preview

Regional Economic Journal

Advanced search

Application of end-to-end analytics methods to improve the effectiveness of advertising on the internet (on the example of an insurance company)

Abstract

The authors analyzed the innovative methods used to improve the effectiveness of advertising on the Internet (on the example of insurance companies). It has been established that in order to increase the effectiveness of advertising, it is necessary to improve the implemented advertising strategy in order to increase the number of customers of the company at the lowest financial costs. As a result of the analysis of the advertising activities of insurance companies, it was found that an ad vertising campaign on the Internet is not effective enough without the use of end-to end analytics methods. Based on the results of the analysis, the authors proposed a set of measures aimed at increasing the effectiveness of an advertising campaign on the Internet in order to improve contextual advertising by adding as many low-frequency queries on the topic of insurance to the semantic core as possible, developing a multi landing for targeted advertising, and developing a multi-landing for contextual adver tising. One of the types of multi-landings has also been proposed, the main task of which is to inform customers about the insurance product, with a focus on specific requests and potential policyholders.

About the Authors

I. A. Blagikh
National Research University ITMO
Russian Federation

Doctor of Economic, Sciences, Ordinary Associate Professor of the Faculty of Technological Management and Innovations



I. A. Kudinov
National Research University ITMO
Russian Federation

Candidate of Economic, Sciences



A. A. Ryabukhina
BC-Consulting
Russian Federation

General Director 

St. Petersburg



References

1. Белозёров С.А. Регулирование страховой деятельности. Учебник и практикум / С.А. Белозёров, Н.П. Кузнецова, Ж.В. Писаренко. – М., 2020.

2. Джеффри М. Маркетинг, основанный на данных: 15 ключевых показателей, которые должен знать каждый / Манн, Иванов и Фербер. – 2013.

3. Аркадьев В.А. Роль аудита в формировании равновесной системы «экология-социальное развитие» Арктической зоны РФ / В.А. Аркадьев, О.В. Аверьянова, И.А. Благих // Проблемы современной экономики. – 2019. – № 4 (72). – С. 198–203.

4. Боровик М. Performance-маркетинг: Заставьте интернет работать на вас / М.Боровик, Г.Загребельный, Т.Меркулович, И.Фролкин. – М.: Альпина Диджитал, 2021.

5. Берёза Н.В. Современные тенденции развития мирового и российского рынка информационных услуг / Н.В.Берёза // ИВД.– 2012 – No2. – https://cyberleninka.ru/article/n/sovremennye-tendentsii-razvitiya-mirovogo-i-rossiyskogorynka/informatsionnyh-uslug (дата обращения: 20.03.2020).

6. Белозеров С.А. Цифровая экономика как фактор развития рынка страхования // В сб.: Международный экономический симпозиум – 2018. Материалы международных научных конференций. – 2018. – С. 75.

7. Аркадьев В. А. Особенности «оборота» налога на добавленную стоимость в со временной России / В.А. Аркадьев, И.А. Благих // Проблемы современной экономики. 2017. № 3 (63). – С. 112–117.

8. Белозеров С.А. Современные факторы развития российского страхового рынка / С.А. Белозеров,Г.В. Чернова, С.А. Калайда //Страховое дело. – 2018. – № 6 (303). – С. 31–35.

9. Беляевскии И.К. Маркетинговое исследование: учеб. пособие / И.К. Беляевский. – М.:2019.

10. Вязиков, Г.В. К вопросу об оценке маркетинговой деятельности предприятий / Г.В. Вязикова, И.С. Янё // Вестник ОГУ. – 2019. – No8 (169). – https://cyberleninka.ru/article/n/k-voprosu-ob-otsenke-marketingovoy-deyatelnosti-predpriyatiy.

11. Данченок Л.А. SMART-обучение: основные принципы организации учебного процесса / Л.А. Данченок, П.Ю. Невоструев //Открытое образование. – 2014.– № 1.

12. Ермаков Д.Ю. Особенности маркетинговых коммуникаций на рынке B2B / Д.Ю. Ермаков // Молодой ученый. – 2018. – № 20. – С. 229–231. – https://moluch.ru/archive/206/50414/ (дата обращения: 08.05.2019).

13. Ивашкова Н.И. Методические подходы к оценке эффективности маркетинговой деятельности / Н.И. Ивашкова, А.А. Камша // Маркетинг услуг. – 2013. – № 1. – С. 14–25.

14. Благих И.А. К вопоросу о взаимосвязи сберегательного и страхового дела в до революционной России / И.А. Благих, Л.Б. Сон // Проблемы современной экономики. – 2010. № 1 (33). С. 431–435.

15. Майер-Шенбергер В., Кукьер К. BIG DATA // Больше данных https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-modeli-saas-v-rossii (дата обращения : 13.04.2020).

16. Кэти О’Нил, Рэйчел Шатт. Data Science. Инсайдерская информация для новичков, 2019 // Питер, 2019. Интернет-реклама — Википедия [Электронный ресурс]: / Wikimedia Foundation, Inc / URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%-D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0 (дата обращения: 27.12.2020).

17. Коробков С.А. Интеграция внутренних и внешних информационных систем для повышения результативности интернет-маркетинга (на примере информационно-технологических компаний) / С.А. Коробков // Материалы VIII Международной научно практической конференции «Современная экономика: концепции и модели инновационного развития». – М., 2016.

18. Обзор мирового и российского рынка SaaS-решений в B2B-сегменте [Электронный ресурс]. – http://json.tv/ict_telecom_analytics_view/obzor-mirovogo-i-rossiyskogo-rynka-saas-resheniy-v-segmente-v2v-20150527020041

19. Aydarova J., Pashkus N., Blagikh I. Effective strategic positioning of institutions of secondary professional education in the knowledge economy // В сб.: SHS WEB OF CON FERENCES. Collection of Materials of the 19th International scientific conference. Univer sity of Zilina. – 2020. – С. 0100220.

20. Агентство интернет-маркетинга: омниканальность как основа продвижения [Электронный ресурс]. – Режим доступа: URL: https://texterra.ru/search/?q=сквозная+аналитика/ (23.03.2019) Информационный портал «Иксмедиа» [Электронный ресурс]. – http://www.iksmedia.ru/news/5219062-Rost SaaSreshenij-v-Rossii-operezha.html


Review

For citations:


Blagikh I.A., Kudinov I.A., Ryabukhina A.A. Application of end-to-end analytics methods to improve the effectiveness of advertising on the internet (on the example of an insurance company). Regional Economic Journal. 2021;(2):35-50. (In Russ.)

Views: 4


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2075-9851 (Print)