Mechanisms for activating the local art market
Abstract
One of the problems of the domestic state and municipal administration has become the insufficient effectiveness of development programs, in particular the national program in the field of culture. The article attempts to reveal the reasons for the insufficient involvement of the art market in the economic turnover of the city, the institutions of this market are identified. In the final part of the work, measures aimed at activating the local art market are proposed.
About the Author
E. F. NazmievRussian Federation
Candidate of economic sciences, Deputy editor-in-chief
Naberezhnye Chelny
References
1. Экономика и менеджмент культуры: учеб. пособие / научн. ред.: Е.В. Галаева, И.В. Чарная. – 2-е изд-е. перераб.– М.: МГУКИ, 2011. – 480 с.
2. Уфимцева Е.В. Экономика и управление городским хозяйством : учебное пособие / Е.В. Уфимцева. – Томск: Изд-во Том. гос. архит.-строит. ун-та, 2014. – 204 с.
3. Волчкова Е.Н. Муниципальный маркетинг как эффективный инструмент социально-экономического развития городского пространства / Е.Н. Волчкова, А.В. Карпова, Э.Ф. Кочеваткина и др. // Вестник Алтайской академии экономики и права. – 2021. – № 3-1. – С. 5–12. Режим доступа: https://vaael.ru/ru/article/view?id=1606 (дата обращения: 05. 11. 2022).
4. Теория экономики города / В.С. Занадворов, И.П. Ильина / Гос. ун-т Высш. шк. экономики. – М.: ГУ ВШЭ, 1999. – 175 с.
5. Экономическая урбанизация / Н.Б. Косарева, Т.Д. Полиди, А.С. Пузанов – М: Фонд «Институт экономики города», 2018. – 418 с.
6. Занадворов В.С. Экономика города: вводный курс : учеб. пособие / В.С. Занадворов, А.В. Занадворова. – М.: ИКЦ «Академкнига», 2003. – 272 с.
7. Стуглев А.А. Креативная экономика и индустрия событий. Значение для экономики города / А.А. Стуглев, С.Т. Ходько, А.М. Любенова // Креативная экономика. – 2021. – Том 15. – № 1. – С. 117-136. Режим доступа https://creativeconomy.ru/lib/111544 (дата обращения: 05. 11. 2022).
8. Рубинштейн А.Я. Экономика культуры / А.Я. Рубинштейн. – Слово, 2005. – 436 с.
9. Маркетинг территории : [учеб. пособие] / О. Т. Ергунова ; М-во образования и науки Рос. Федерации, Урал. федер. ун-т. – Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2017. – 136 с.
10. Визгалов Д.В. Маркетинг города / Д.В. Визгалов. – М.: Фонд «Институт экономики города», 2008. – 110 с.
11. Филип Котлер. Основы маркетинга. Перевод с английского В. Б. Боброва. – М: Изд-во «Прогресс», 1991. – 651 c.
12. Дуглас Норт. Институты, институциональные изменения и функционирование экономики. Фонд экономической книги «НАЧАЛА» МОСКВА 1997, – 190 c.
13. Национальный проект «Культура» https://culture.gov.ru/about/national-project/about-project/, https://mincult.tatarstan.ru/natsionalniy-proekt-kultura.htm
Review
For citations:
Nazmiev E.F. Mechanisms for activating the local art market. Regional Economic Journal. 2022;(2):75-86. (In Russ.)